Dla szkół

Mamy przyjemność zaprosić Państwa do skorzystania z naszej oferty szkoleń dla rad pedagogicznych, organizowanych przez Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli EduPozytywni posiadający akredytację Śląskiego Kuratora Oświaty. Nasze szkolenia są dostosowane do potrzeb placówek oświatowych, nauczycieli, dzieci i młodzieży, a także zgodne z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/25.
Nasza oferta obejmuje:
- Szkolenia z zakresu nowoczesnych metod dydaktycznych: które wspierają rozwój kompetencji kluczowych uczniów.
- Warsztaty z zakresu rozwoju osobistego i zawodowego nauczycieli: które pomagają w radzeniu sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym.
- Szkolenia z zakresu edukacji włączającej: które wspierają integrację uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Warsztaty z wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji: które pomagają nauczycielom w pełni wykorzystać potencjał cyfrowych narzędzi edukacyjnych.
- Szkolenia z zakresu prawa oświatowego: które w przystępny sposób pomagają zapoznać się z najnowszymi zmianami MEN
Dlaczego warto wybrać EduPozytywni?
- Indywidualne podejście: dostosowujemy programy szkoleń do specyficznych potrzeb każdej placówki.
- Profesjonalizm: nasi trenerzy to doświadczeni specjaliści z wieloletnią praktyką.
- Nowoczesność: nasze szkolenia są zgodne z najnowszymi trendami i wytycznymi w edukacji.
- Kompleksowość: oferujemy pełne wsparcie od diagnozy potrzeb, przez realizację szkoleń, aż po ewaluację ich efektów.
Zapraszamy do współpracy i skorzystania z naszych usług.
TEMATY SZKOLEŃ RP
Edukacja prozdrowotna w szkole.
- Ruch drzwiami do uczenia się – jak wprowadzić więcej ruchu do edukacji
- Bezpieczna szkoła – pierwsza pomoc w edukacji
- Ruch i taniec w edukacji
- Zdrowe nawyki – jak rozwijać zachowania prozdrowotne uczniów
- Elementy Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w pracy nauczyciela
Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Edukacja włączająca i umiejętność pracy z zespołem zróżnicowanym.
- Szkoła skutecznego porozumienia – mediacje w szkole drogą do skutecznego porozumienia, trening dobrej komunikacji i rozwiązywania konfliktów
- Zabawy w spokojny umysł – proste techniki i ćwiczenia pomagające uczniom w samoregulacji
- Odporność psychiczna dzieci/młodzieży – co możemy zrobić jako nauczyciele
- Joga śmiechu – zaopiekuj się swoimi emocjami
- Homofobia w szkole – jak rozmawiać o „inności” w szkole
- Standardy ochrony małoletnich w szkole
- Dziecko w spektrum autyzmu w szkole podstawowej – jak pomóc sobie, dziecku i rodzinie
- Uczeń z trudnościami w szkole – strategie postępowania i wsparcia
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w praktyce – diagnoza, codzienna praca z uczniem oraz współpraca z PPP
- Nastolatek w kryzysie. Sposoby wspierania młodych ludzi
- Trudne zachowania uczniów – strategie oddziaływania
- Depresja dzieci i młodzieży – objawy i sposoby reagowania
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli.
- Sztuczna inteligencja jako narzędzie edukacji przyszłości
- Canva jako niezwykłe narzędzie w pracy nauczyciela
- Supermoce nauczyciela – Canva i sztuczna inteligencja
- Zagrożenia w cyberprzestrzeni i ich profilaktyka wśród dzieci i młodzieży
- Prawo autorskie w edukacji szkolnej
- Bezpieczny TIK w pracy z młodszymi uczniami
Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście.
- Metoda projektu i jej wykorzystanie na wszystkich przedmiotach
- Matematyka w działaniu – gry i zabawy rozwijające myślenie matematyczne
- Kreatywność i myślenie krytyczne jako kompetencje przyszłości – przykłady zastosowania prostych technik i ćwiczeń podczas lekcji
- Rozwijanie kompetencji kluczowych w szkole
- Escape room czyli pokój zagadek jako metoda aktywizująca w pracy z uczniem
Prawo oświatowe w pracy nauczyciela
- Elementy oceniania kształtującego – od czego zacząć przygodę z OK
- Ocenianie szkolne w świetle przepisów
- Ocena pracy nauczyciela w świetle nowych przepisów
- Awans zawodowy krok po kroku wg nowych i starych zasad
Rozwój osobisty nauczyciela
- Trening odporności psychicznej dla nauczycieli – czyli jak pracować z uczniami i nie zwariować
- Zdrowy tryb życia w pracy nauczyciela
- Współpraca między nauczycielami jako źródło siły i wsparcia
- W grupie siła – warsztat integracyjny dla rady pedagogicznej
- Współpraca z rodzicami oparta na komunikacji
- Trudny rodzic – jak zadbać o budowanie relacji i swój dobrostan
KURSY DOSKONALĄCE
- Czy Twoje przedszkolaki/uczniowie są często rozkojarzeni i nie potrafią słuchać i patrzeć uważnie?
- Czy szukasz sposobów, żeby pomóc im zapanować nad emocjami i stresem?
- Czy chciałabyś, żeby Twoja praca nad ich rozwojem emocjonalno-społecznym przynosiła widoczne korzyści?
- Czy marzysz o grupie dzieci, które potrafią być dla siebie życzliwe, empatyczne i pełne współczucia?
- Czy chcesz prowadzić ciekawe zajęcia i tym samym poszerzyć ofertę swojje placówki?
„Zabawy w spokojny umysł” to idealna propozycja dla nauczycieli, którzy chcieliby pomóc swoim uczniom i przedszkolakom w samoregulacji i radzeniu sobie w trudnych sytuacjach.
Stworzyłam ten kurs, aby pomóc nauczycielom i specjalistom w towarzyszeniu dzieciom w drodze do zrozumienia, akceptowania i zarządzania swoimi emocjami.
Pomysły na zajęcia, przerwy, zabawy są oparte przede wszystkim na technikach uważności. Wykorzystamy proste kilkuminutowe ćwiczenia, które będziesz mogła stosować wielokrotnie w ciągu dnia, a ich różnorodność zapobiegnie znudzeniu.
Na pewno wiesz, że ciało można wytrenować i osiągnąć niezwykłe rezultaty. Z naszym umysłem jest tak samo. Jest plastyczny i poddany właściwym treningom może pomóc nam zachować spokój. Kluczem jest wytrwałość, systematyczność i wyrobienie nawyku. Jeśli poświęcisz codziennie kilka minut obiecuję Ci, że pierwsze rezultaty zobaczysz już niedługo.
Dlaczego UWAŻNOŚĆ?
Korzyści udowodniły liczne badania:
1. Zwiększenie koncentracji i uwagi: Dzieci, które regularnie praktykują mindfulness, uczą się skupiać na chwili obecnej i zwiększają swoją zdolność do skupienia i koncentracji. To umiejętność, która jest niezwykle przydatna w nauce i codziennym życiu.
2. Zarządzanie emocjami: Mindfulness pomaga dzieciom zrozumieć swoje emocje i nauczyć się radzić sobie z nimi w zdrowy sposób. Dzięki praktykom oddechowym i świadomemu obserwowaniu swoich uczuć, dzieci mogą nauczyć się kontrolować swoje reakcje i znaleźć spokojne rozwiązania.
3. Redukcja stresu i lęku: W dzisiejszym świecie dzieci często doświadczają stresu i lęku. Praktykowanie mindfulness daje im narzędzia do radzenia sobie z tymi emocjami i redukowania stresu. Dzieci uczą się technik relaksacyjnych i oddechowych, które pomagają im uspokoić umysł i ciało.
4. Wzmacnianie empatii i współczucia: Mindfulness uczy dzieci empatii i współczucia wobec siebie i innych. Dzieci uczą się być obecne dla siebie nawzajem, słuchać i zrozumieć potrzeby innych. To buduje zdrowe relacje i pozytywną atmosferę w grupie.
5. Poprawa samoregulacji i samodyscypliny: Praktykowanie mindfulness pomaga dzieciom rozwijać umiejętność samoregulacji i samodyscypliny. Dzieci uczą się kontrolować swoje zachowanie i reakcje, co przekłada się na lepsze wyniki w nauce i ogólną samoświadomość.
Jeśli potrzebujesz:
- nowych pomysłów na zajęcia z uczniami i przedszkolakami
- rzetelnej wiedzy na temat funkcjonowania mózgu dziecka i rozwoju emocjonalno-społecznego
- kompleksowego programu, który krok po kroku poprowadzi Ciebie oraz dzieci przez krainę emocji
- prostych rozwiązań, a nie skomplikowanych scenariuszy
- inspiracji, które możesz wprowadzić od zaraz,
zostań trenerem ZABAW W SPOKOJNY UMYSŁ!!!
Przed Tobą kurs doskonalący dla nauczycieli i innych specjalistów pracujących z dziećmi w wieku 3-10 lat
Otrzymasz dostęp do:
- 4 szkoleń na żywo (15-29 kwietnia – godz. 17:00)
- nagrań do odtworzenia przez 30 dni
- programu, który możesz realizować z dziećmi w swojej grupie/klasie – gotowe działania na 10 miesięcy
- Kart Uważności z ćwiczeniami do codziennej pracy z dziećmi
- certyfikatu trenera ZABAW W SPOKOJNY UMYSŁ uprawniającego do prowadzenia zajęć z dziećmi
- certyfikatu dla placówki, który będzie świetnym sposobem na promowanie działąń nauczyciela i placówki
- zaświadczenia wydanego przez akredytowaną placówkę – ukończenie kursu doskonalącego
Istnieje możliwość wystawienia faktury na placówkę z odroczonym terminem płatności.
Dołącz do naszego kursu „Zabawa w spokojny umysł” i odkryj, jak mindfulness, praca z emocjami, self-reg mogą wpływać pozytywnie na rozwój dzieci!
Opinie uczestników poprzedniej edycji oraz projektu ZABAWA W SPOKOJNY UMYSŁ
„Kurs „Zabawa w spokojny umysł” to kompleksowy program zaprojektowany specjalnie z myślą o nauczycielach, którzy pragną zwiększyć swoją świadomość, zredukować stres oraz poprawić swoje umiejętności pedagogiczne. Kurs skupia się na praktycznych technikach mindfulness, które można z łatwością odrazu wprowadzić zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym. Jest doskonałą inwestycją w rozwój zawodowy i osobisty każdego nauczyciela. Praktykowanie mindfulness nie tylko wspiera zdrowie psychiczne, ale również przyczynia się do tworzenia bardziej harmonijnej i efektywnej atmosfery w grupie. Polecam ten kurs wszystkim nauczycielom, którzy chcą wprowadzić pozytywne zmiany zarówno w swojej pracy jak i życiu.”
„Polecam ten kurs każdemu. Najfajniejsze jest to, że ucząc dzieci oddychania, relaksacji i stosując zabawy w spokojny umysł- sami możemy ćwiczyć z dziećmi. Nam samym ciężko znaleźć w ciągu dnia taki czas dla siebie, więc mamy „przyjemne z pożytecznym” ;)”
„Moje dzieci bardzo się wyciszyły, zauważyłam, że w sytuacjach stresowych stosują ćwiczenia oddechowe. Potrafią szybciej się uspokoić. Pracuje mi się dużo lepiej. Bardzo dziękuję za ten projekt.”
„Przede wszystkim klasa łatwiej skupiała uwagę, uważniej pracowała na zajęciach. Dzieci same prosiły o konkretne ćwiczenia w sytuacjach dla nich stresowych (sprawdzian trzecioklasisty). Zabawy stały się nieodłącznym elementem naszych lekcji a także zabaw integracyjnych. We wszystkich ćwiczeniach uczestniczyłam z uczniami. Zachęcało to ich do działania. Ja również z radością ćwiczyłam z dziećmi. Mój codzienny pośpiech i rzeczywistość potrzebowały tego projektu. Po projekcie zauważyłam, że przeorganizowałam swoją codzienność i mamy lepszy kontakt z uczniami.”
„EFEKTY: Łatwość w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji swoich i innych. Skupienie, koncentracja, opanowanie w trudnych emocjach. Spokój i radość na zajęciach dydaktycznych. Wdzięczność za małe codzienne rzeczy ( bardzo wzruszające reakcję, np chłopczyk mówi do pani kucharki”dziękuję, że Pani tak pięknie i posmarowała kanapkę masłem”
„Dzieci nie mogły doczekać się kolejnych zajęć. Uczniowie stali się bardziej wyciszeni i świadomi oddechu.”
„Uczniowie coraz bardziej zaczęli skupiać uwagę. Dzięki systematycznym ćwiczeniom potrafią dłużej skoncentrować się na zadaniach, chętnie wykonują ćwiczenia oddechowe. Uczniowie uwielbiają relaksacje i chwile ciszy. Dzięki ćwiczeniom dzieci potrafią lepiej radzić sobie ze stresem i zmęczeniem. Potrafią już zauważyć co im przeszkadza, i nazywają to – np. „potrzebuję teraz trochę ciszy”.”
„Ćwiczenia wykonywane na początku zajęć były bardzo przydatnym elementem, pomagały uczniom bardziej skupić się na części głównej zajęć. Z czasem uczniowie byli bardziej uważni i wyciszeni, co przekładało się na owocną pracę nad przygotowywaniem się do występów.”
Kolejna EDYCJA jedynego takiego kursu doskonalącego dla wszystkich nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. W poprzednich edycjach ponad 700 nauczycieli rozwinęło swój warsztat pracy.
Opinie mówi same za siebie:
„Najlepszy kurs na jakim byłam!”,
„Kurs był doskonały :-)”
„Pani Elu, jestem wdzięczna za to, że dzięki Pani pomysłom moje lekcje są ciekawe i czas spędzony w szkole jest przyjemny dla mnie i dla dzieciaków.”,
„Wszystko było bardzo inspirujące i ma ogromną wartość.”
„Jako nauczyciel z 11letnim stażem uważam, że kurs w całości był bardzo przydatny. Mnie na nowo pobudził do działania :-)”
„Kurs bardzo inspirujący. Dziękuję.”,
„Kurs spełnił wszystkie moje oczekiwania”,
„Z każdego modułu zaczerpnęłam wiedzę, z której od razu miałam ochotę skorzystać.”
„Po 30 latach pracy na nowo odkryłam radość z uczenia.”
„Na pewno polecę go swoim koleżankom!” „Dziękuję za super kurs. Bardzo dobrze wykorzystany czas!!!”,
„Bardzo dużo przykładów na pracę z dziećmi, dużo ćwiczeń i mnóstwo ciekawych pomysłów jak zainteresować dzieci nauką.”,
„Mnóstwo wiedzy, inspiracji, podpowiedzi, wsparcia, dzielenia się doświadczeniem, pomysłami jak nauczyciel może rozwijać swój warsztat pracy.”,
Jeśli:
dopiero zaczynasz swoją przygodę z uczniami w klasie 1., 2. lub 3.;
pracujesz już od jakiegoś czasu, ale potrzebujesz nowych inspiracji do działania w nowym roku szkolnym;
lubisz poznawać nowe metody, ćwiczenia, zabawy, które możesz wykorzystać podczas lekcji?
Ten kurs jest właśnie dla Ciebie!!!
Edukacja wczesnoszkolna to pierwszy i najważniejszy etap edukacji szkolnej dziecka. Od tego jaki fundament dostanie, jak rozpocznie swój rozwój, zależy jego dalsze życie. Najważniejszą rolę na tym etapie pełni nauczyciel. To on pomaga dzieciom w rozwijaniu skrzydeł
Ten 5 modułowy kurs pomoże Ci planować swoją pracę, realizować podstawę programową z wszystkich edukacji, a także pobudzać dzieci do odkrywania świata!
W pigułce otrzymasz narzędzia do pracy z dziećmi w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, społecznej, plastycznej, muzycznej, technicznej, wychowania fizycznego, zajęć komputerowych. Czyli wszystko, czego potrzebujesz!!!
PROGRAM
Moduł 1. Uczymy czytania
Moduł 2. Uczymy pisania
Moduł 3. Uczymy matematyki
Moduł 4 Uczymy przyrody
Moduł 5 Rozwijamy sprawność i twórczą ekspresję. Programujemy i zaczynamy przygodę z komputerem.
STARTUJEMY W SIERPNIU 2025!!!
IV EDYCJA!!!
NOWE POMYSŁY!!!! NOWE TREŚCI!!!
Liczba miejsc ograniczona!!!
Otrzymasz materiały, zaświadczenie oraz dostęp do nagrań na okres 30 dni. Szkolenia są nagrywane – Nie musisz być obecna na żywo!!!
Wystawiamy faktury, także na placówki (z odroczonym terminem płatności).

ZACZYNAM PRACĘ W SZKOLE
To kurs, który jest odpowiedzią na potrzeby nauczycieli rozpoczynających pracę w szkole.
W pigułce oferuje komplet wiedzy, która pozwoli 1 września poczuć się pewnie i bezpiecznie.
Podczas 3 Modułów dowiesz się wszystkiego o:
- tym, od czego zacząć, co jest najważniejsze,
- obowiązkach i prawach nauczyciela,
- podstawowej dokumentacji w pracy nauczyciela,
- awansie zawodowym,
- współpracy z dyrektorem, nauczycielami oraz rodzicami.
PROGRAM
Moduł 1.: Dobre wrażenie=dobry początek, czyli od czego zacząć? – Zatrudnianie, wynagrodzenie i czas pracy Jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości i przygotować do wyzwań. Awans zawodowy nauczyciela w pigułce.
Moduł 2. Jak ogarnąć papierologię? – Prawo oświatowe w pigułce. Dokumentacja prowadzona w szkole RODO i prawo autorskie. Innowacje pedagogiczne
Moduł 3.: Szkoła to ludzie, czyli o sztuce dogadania się – Edukacja to relacje. Wizerunek nauczyciela. Ważne organy szkoły i ich kompetencje. Współpraca z innymi nauczycielami – formalna i nieformalna. Współpraca z rodzicami.
Otrzymasz mnóstwo wiedzy i inspiracji, materiały oraz zaświadczenie wydane przez NODN EduPozytywni.