• 608681217
  • elzbieta.brol@edupozytywni.pl

Projekty i programy

„Zabawa w spokojny umysł” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także do ich wychowawców, którzy chcieliby pomóc swoim uczniom i przedszkolakom w samoregulacji i radzeniu sobie w trudnych sytuacjach.

Projekt ten stworzony został przez Elżbietę Brol, aby pomóc nauczycielom i specjalistom w towarzyszeniu dzieciom w drodze do zrozumienia, akceptowania i zarządzania swoimi emocjami.

Celem projektu jest:

  • Dostarczenie dzieciom wiedzy na temat prostych technik mindfulness.
  • Wyposażenie ich w narzędzia i inspiracje do rozwijania kompetencji emocjonalnych.
  • Zwrócenie uwagi na znaczenie obserwacji, rozpoznawania, rozumienia i akceptowania własnych reakcji emocjonalnych, jak również reakcji emocjonalnych innych osób.

Projekt realizowany jest poprzez:

  • Zajęcia prowadzone w przedszkolach i szkołach przez wykwalifikowanych edukatorów.
  • Warsztaty dla nauczycieli i rodziców.
  • Kurs trenerski dla nauczycieli
  • Udostępnianie materiałów edukacyjnych online.

Pomysły na zajęcia, przerwy, zabawy są oparte przede wszystkim na technikach uważności. Wykorzystują proste kilkuminutowe ćwiczenia, które można  stosować wielokrotnie w ciągu dnia, a ich różnorodność zapobiegnie znudzeniu.

Nasz umysł tak jak i ciało jest plastyczny i poddany właściwym treningom może pomóc nam zachować spokój. Kluczem jest wytrwałość, systematyczność i wyrobienie nawyku, wystarczy kilka minut dziennie.

Co daje uważność?

1. Zwiększenie koncentracji i uwagi: Dzieci, które regularnie praktykują mindfulness, uczą się skupiać na chwili obecnej i zwiększają swoją zdolność do skupienia i koncentracji. To umiejętność, która jest niezwykle przydatna w nauce i codziennym życiu.

2. Zarządzanie emocjami: Mindfulness pomaga dzieciom zrozumieć swoje emocje i nauczyć się radzić sobie z nimi w zdrowy sposób. Dzięki praktykom oddechowym i świadomemu obserwowaniu swoich uczuć, dzieci mogą nauczyć się kontrolować swoje reakcje i znaleźć spokojne rozwiązania.

3. Redukcja stresu i lęku: W dzisiejszym świecie dzieci często doświadczają stresu i lęku. Praktykowanie mindfulness daje im narzędzia do radzenia sobie z tymi emocjami i redukowania stresu. Dzieci uczą się technik relaksacyjnych i oddechowych, które pomagają im uspokoić umysł i ciało.

4. Wzmacnianie empatii i współczucia: Mindfulness uczy dzieci empatii i współczucia wobec siebie i innych. Dzieci uczą się być obecne dla siebie nawzajem, słuchać i zrozumieć potrzeby innych. To buduje zdrowe relacje i pozytywną atmosferę w grupie.

5. Poprawa samoregulacji i samodyscypliny: Praktykowanie mindfulness pomaga dzieciom rozwijać umiejętność samoregulacji i samodyscypliny. Dzieci uczą się kontrolować swoje zachowanie i reakcje, co przekłada się na lepsze wyniki w nauce i ogólną samoświadomość.

Projekt i kurs są dla nauczycieli którzy potrzebują :

  •  nowych pomysłów na zajęcia z uczniami i przedszkolakam
  • rzetelnej wiedzy na temat funkcjonowania mózgu dziecka i rozwoju emocjonalno-społecznego
  • kompleksowego programu, który krok po kroku poprowadzą ich oraz dzieci przez krainę emocji
  • prostych rozwiązań, a nie skomplikowanych scenariuszy
  • inspiracji, które mogą wprowadzić od zaraz

W projekcie wzięło udział ponad 1000 nauczycieli z całej Polski.