Dla przedszkoli

Mamy przyjemność zaprosić Państwa do skorzystania z naszej oferty szkoleń dla rad pedagogicznych, organizowanych przez Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli EduPozytywni posiadający akredytację Śląskiego Kuratora Oświaty.
Nasze szkolenia są dostosowane do potrzeb placówek oświatowych, nauczycieli, dzieci i młodzieży, a także zgodne z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/25.
Nasza oferta obejmuje:
- Szkolenia z zakresu nowoczesnych metod dydaktycznych: które wspierają rozwój kompetencji kluczowych uczniów.
- Warsztaty z zakresu rozwoju osobistego i zawodowego nauczycieli: które pomagają w radzeniu sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym.
- Szkolenia z zakresu edukacji włączającej: które wspierają integrację uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Warsztaty z wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji: które pomagają nauczycielom w pełni wykorzystać potencjał cyfrowych narzędzi edukacyjnych.
- Szkolenia z zakresu prawa oświatowego: które w przystępny sposób pomagają zapoznać się z najnowszymi zmianami MEN
Dlaczego warto wybrać EduPozytywni?
- Indywidualne podejście: dostosowujemy programy szkoleń do specyficznych potrzeb każdej placówki.
- Profesjonalizm: nasi trenerzy to doświadczeni specjaliści z wieloletnią praktyką.
- Nowoczesność: nasze szkolenia są zgodne z najnowszymi trendami i wytycznymi w edukacji.
- Kompleksowość: oferujemy pełne wsparcie od diagnozy potrzeb, przez realizację szkoleń, aż po ewaluację ich efektów.
Zapraszamy do współpracy i skorzystania z naszych usług.
TEMATY SZKOLEŃ RP
Edukacja prozdrowotna w przedszkolu
- Mózg lubi ruch – aktywizacja ruchowa jako klucz do wspierania rozwoju dziecka
- Tupią nogi, klaszczą ręce – zabawy wszechstronnie rozwijające dziecko
- Ruch i taniec w edukacji
- ABC tworzenia choreografii tanecznych w pracy z dziećmi
- Elementy Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w pracy nauczyciela
- Bezpieczny przedszkolak – pierwsza pomoc
Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Edukacja włączająca i umiejętność pracy z zespołem zróżnicowanym.
- Standardy ochrony małoletnich w przedszkolu
- Dziecko doświadczające przemocy – strategie postępowania
- Edukacja to relacje – jak budować relacje z przedszkolakami
- Minimediacje w przedszkolu, czyli o konfliktach między dziećmi
- Jak (nie) motywować – o krach, nagrodach, pochwałach
- Joga śmiechu – zaopiekuj się swoimi emocjami.
- Dziecko w spektrum autyzmu w przedszkolu
- Jak prowadzić efektywne zajęcia rewalidacyjne?
- Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w grupie przedszkolnej
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych przedszkolaków i nauczycieli.
- Sztuczna inteligencja jako narzędzie edukacji przyszłości
- Canva jako niezwykłe narzędzie w pracy nauczyciela
- Bezpieczny TIK w przedszkolu
Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście.
- Rozwijanie kreatywności i myślenia krytycznego w przedszkolu – proste techniki i ćwiczenia w codziennej pracy z przedszkolakami
- Matematyka w działaniu – gry i zabawy matematyczne w przedszkolu
- Eksperymentowanie i doświadczanie w przedszkolu STEMO-owe zajęcia z przedszkolakami
- Pedagogika Celestyna Freineta w środowisku przedszkolnym
- Pedagogika Marii Montessori w środowisku przedszkolnym
- Plan daltoński krok po kroku
- W poszukiwaniu sensu edukacji – zabawy z wykorzystaniem systemu Edukacji przez ruch Doroty Dziamskiej
Prawo oświatowe w pracy nauczyciela
- Ocena pracy nauczyciela w świetle nowych przepisów
- Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu
- Dokumentacja w pracy nauczyciela przedszkola
- Awans zawodowy krok po kroku wg nowych i starych zasad
Rozwój osobisty nauczyciela
- Trening odporności psychicznej dla nauczycieli – czyli jak pracować z uczniami i nie zwariować
- Zdrowy tryb życia w pracy nauczyciela
- Współpraca między nauczycielami jako źródło siły i wsparcia
- W grupie siła – warsztat integracyjny dla rady pedagogicznej
- Współpraca z rodzicami oparta na komunikacji
- Trudny rodzic – jak zadbać o budowanie relacji i swój dobrostan

- Czy Twoje przedszkolaki/uczniowie są często rozkojarzeni i nie potrafią słuchać i patrzeć uważnie?
- Czy szukasz sposobów, żeby pomóc im zapanować nad emocjami i stresem?
- Czy chciałabyś, żeby Twoja praca nad ich rozwojem emocjonalno-społecznym przynosiła widoczne korzyści?
- Czy marzysz o grupie dzieci, które potrafią być dla siebie życzliwe, empatyczne i pełne współczucia?
- Czy chcesz prowadzić ciekawe zajęcia i tym samym poszerzyć ofertę swojje placówki?
„Zabawy w spokojny umysł” to idealna propozycja dla nauczycieli, którzy chcieliby pomóc swoim uczniom i przedszkolakom w samoregulacji i radzeniu sobie w trudnych sytuacjach.
Stworzyłam ten kurs, aby pomóc nauczycielom i specjalistom w towarzyszeniu dzieciom w drodze do zrozumienia, akceptowania i zarządzania swoimi emocjami.
Pomysły na zajęcia, przerwy, zabawy są oparte przede wszystkim na technikach uważności. Wykorzystamy proste kilkuminutowe ćwiczenia, które będziesz mogła stosować wielokrotnie w ciągu dnia, a ich różnorodność zapobiegnie znudzeniu.
Na pewno wiesz, że ciało można wytrenować i osiągnąć niezwykłe rezultaty. Z naszym umysłem jest tak samo. Jest plastyczny i poddany właściwym treningom może pomóc nam zachować spokój. Kluczem jest wytrwałość, systematyczność i wyrobienie nawyku. Jeśli poświęcisz codziennie kilka minut obiecuję Ci, że pierwsze rezultaty zobaczysz już niedługo.
Dlaczego UWAŻNOŚĆ?
Korzyści udowodniły liczne badania:
1. Zwiększenie koncentracji i uwagi: Dzieci, które regularnie praktykują mindfulness, uczą się skupiać na chwili obecnej i zwiększają swoją zdolność do skupienia i koncentracji. To umiejętność, która jest niezwykle przydatna w nauce i codziennym życiu.
2. Zarządzanie emocjami: Mindfulness pomaga dzieciom zrozumieć swoje emocje i nauczyć się radzić sobie z nimi w zdrowy sposób. Dzięki praktykom oddechowym i świadomemu obserwowaniu swoich uczuć, dzieci mogą nauczyć się kontrolować swoje reakcje i znaleźć spokojne rozwiązania.
3. Redukcja stresu i lęku: W dzisiejszym świecie dzieci często doświadczają stresu i lęku. Praktykowanie mindfulness daje im narzędzia do radzenia sobie z tymi emocjami i redukowania stresu. Dzieci uczą się technik relaksacyjnych i oddechowych, które pomagają im uspokoić umysł i ciało.
4. Wzmacnianie empatii i współczucia: Mindfulness uczy dzieci empatii i współczucia wobec siebie i innych. Dzieci uczą się być obecne dla siebie nawzajem, słuchać i zrozumieć potrzeby innych. To buduje zdrowe relacje i pozytywną atmosferę w grupie.
5. Poprawa samoregulacji i samodyscypliny: Praktykowanie mindfulness pomaga dzieciom rozwijać umiejętność samoregulacji i samodyscypliny. Dzieci uczą się kontrolować swoje zachowanie i reakcje, co przekłada się na lepsze wyniki w nauce i ogólną samoświadomość.
Jeśli potrzebujesz:
- nowych pomysłów na zajęcia z uczniami i przedszkolakami
- rzetelnej wiedzy na temat funkcjonowania mózgu dziecka i rozwoju emocjonalno-społecznego
- kompleksowego programu, który krok po kroku poprowadzi Ciebie oraz dzieci przez krainę emocji
- prostych rozwiązań, a nie skomplikowanych scenariuszy
- inspiracji, które możesz wprowadzić od zaraz,
zostań trenerem ZABAW W SPOKOJNY UMYSŁ!!!
Przed Tobą kurs doskonalący dla nauczycieli i innych specjalistów pracujących z dziećmi w wieku 3-10 lat
Otrzymasz dostęp do:
- 4 szkoleń na żywo (15-29 kwietnia – godz. 17:00)
- nagrań do odtworzenia przez 30 dni
- programu, który możesz realizować z dziećmi w swojej grupie/klasie – gotowe działania na 10 miesięcy
- Kart Uważności z ćwiczeniami do codziennej pracy z dziećmi
- certyfikatu trenera ZABAW W SPOKOJNY UMYSŁ uprawniającego do prowadzenia zajęć z dziećmi
- certyfikatu dla placówki, który będzie świetnym sposobem na promowanie działąń nauczyciela i placówki
- zaświadczenia wydanego przez akredytowaną placówkę – ukończenie kursu doskonalącego
Istnieje możliwość wystawienia faktury na placówkę z odroczonym terminem płatności.
Dołącz do naszego kursu „Zabawa w spokojny umysł” i odkryj, jak mindfulness, praca z emocjami, self-reg mogą wpływać pozytywnie na rozwój dzieci!
Opinie uczestników poprzedniej edycji oraz projektu ZABAWA W SPOKOJNY UMYSŁ
„Kurs „Zabawa w spokojny umysł” to kompleksowy program zaprojektowany specjalnie z myślą o nauczycielach, którzy pragną zwiększyć swoją świadomość, zredukować stres oraz poprawić swoje umiejętności pedagogiczne. Kurs skupia się na praktycznych technikach mindfulness, które można z łatwością odrazu wprowadzić zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym. Jest doskonałą inwestycją w rozwój zawodowy i osobisty każdego nauczyciela. Praktykowanie mindfulness nie tylko wspiera zdrowie psychiczne, ale również przyczynia się do tworzenia bardziej harmonijnej i efektywnej atmosfery w grupie. Polecam ten kurs wszystkim nauczycielom, którzy chcą wprowadzić pozytywne zmiany zarówno w swojej pracy jak i życiu.”
„Polecam ten kurs każdemu. Najfajniejsze jest to, że ucząc dzieci oddychania, relaksacji i stosując zabawy w spokojny umysł- sami możemy ćwiczyć z dziećmi. Nam samym ciężko znaleźć w ciągu dnia taki czas dla siebie, więc mamy „przyjemne z pożytecznym” ;)”
„Moje dzieci bardzo się wyciszyły, zauważyłam, że w sytuacjach stresowych stosują ćwiczenia oddechowe. Potrafią szybciej się uspokoić. Pracuje mi się dużo lepiej. Bardzo dziękuję za ten projekt.”
„Przede wszystkim klasa łatwiej skupiała uwagę, uważniej pracowała na zajęciach. Dzieci same prosiły o konkretne ćwiczenia w sytuacjach dla nich stresowych (sprawdzian trzecioklasisty). Zabawy stały się nieodłącznym elementem naszych lekcji a także zabaw integracyjnych. We wszystkich ćwiczeniach uczestniczyłam z uczniami. Zachęcało to ich do działania. Ja również z radością ćwiczyłam z dziećmi. Mój codzienny pośpiech i rzeczywistość potrzebowały tego projektu. Po projekcie zauważyłam, że przeorganizowałam swoją codzienność i mamy lepszy kontakt z uczniami.”
„EFEKTY: Łatwość w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji swoich i innych. Skupienie, koncentracja, opanowanie w trudnych emocjach. Spokój i radość na zajęciach dydaktycznych. Wdzięczność za małe codzienne rzeczy ( bardzo wzruszające reakcję, np chłopczyk mówi do pani kucharki”dziękuję, że Pani tak pięknie i posmarowała kanapkę masłem”
„Dzieci nie mogły doczekać się kolejnych zajęć. Uczniowie stali się bardziej wyciszeni i świadomi oddechu.”
„Uczniowie coraz bardziej zaczęli skupiać uwagę. Dzięki systematycznym ćwiczeniom potrafią dłużej skoncentrować się na zadaniach, chętnie wykonują ćwiczenia oddechowe. Uczniowie uwielbiają relaksacje i chwile ciszy. Dzięki ćwiczeniom dzieci potrafią lepiej radzić sobie ze stresem i zmęczeniem. Potrafią już zauważyć co im przeszkadza, i nazywają to – np. „potrzebuję teraz trochę ciszy”.”
„Ćwiczenia wykonywane na początku zajęć były bardzo przydatnym elementem, pomagały uczniom bardziej skupić się na części głównej zajęć. Z czasem uczniowie byli bardziej uważni i wyciszeni, co przekładało się na owocną pracę nad przygotowywaniem się do występów.”